Tålamod

Tålamod är en färskvara, min är slut, totalt slut, jag får panik så slut är det på tålamod.

Ingen träning, gisslan med sjuka barn, sen halvfriska barn, som blir sjuka och mannen SJUK?!? HUR gick det till?! Det var ju JAG som stod med näsan i alla spyor, spykläder, handdukar, spygolv, spybarn, JAG!!! Men nejdå, först fick jag ta hand om sjuka barn och sen fick jag ta hand om friska barn och sen så DOG mitt tålamod.

Ja jag hade en paus, en sovpaus hela fredagen, när jag var så TRÖTT och mådde illa, men ändå…

Imorgon så ska jag träna för första gången på två veckor, en rejäl fight, BOX på nosen blir det för den som vågar vara min motståndare imorgon, för då ska allt gnäll, tjat, gnat, ret med syskon, lite mer gnäll, och ÄNNU mer tjat och ÅNNU MER ret med syskon sitta som en SMÄCK i mitsarna!!!

Kom AN!!!

Medan jag skrev dettta lilla inlägg så kom Theo och ville ha en tofs i håret, han tjatade om en tofs i håret till jag tog mina fingrar från tangentbordet och satte upp han lilla hår, DÅ två sekunder senare så kommer han med gnällig liten röst och vill inte ha någon tofs, och den ska bort nu, INNAN han han bryter ihop, då drog jag ut den igen. Ja har mitt liv sett ut i snart en vecka….

T Å L A M O D *andas* pust, pust!

Undrar om jag har lite tålamod i skåpet på jobbet, annars så blir det synd om mina stackars elever imorgon…

 

2 tankar om “Tålamod

  1. Tålamod ja , det är frågan hur mycket man har på lager ?
    Jag som är hemmamamma tycker till och med att det tryter när man är ”hemma” förlänge i sträck!
    Andas … Det gör jag många gånger om dagen !!!!
    Kram

  2. Ja, men nånstans så finns det alltid en liten gnutta till! Konstigt.
    Jag har fått ”vara” på jobbet i 2 dagar. Dock har jag bara 1 barn hemma så…
    tills jag hämtar hem de andra har jag nog tålamod!
    Hoppas du har fått komma igång med träningen. 🙂
    Kram

Lämna en kommentar