Bröllopsdag

Det händer att jag romantiskt lägger ut något inlägg om att maken och jag har varit gifta i si och så många år, eller förlovade, eller tillsammans, sådär när andan faller på.

Idag fick jag upp ett minne sen tre år tillbaka då jag uppenbarligen påmint omvärlden om att vi varit gifta i 8 år. Ett fint kort från vår bröllopsdag, där vi ser lyckliga ut. Idag så var romantiknivån på den nivån att just det minnet fick mig att minnas att vi idag varit gifta i 11år, idag, fantastiskt på något sätt, men ändå långt ifrån romantiska middagar och bubbelfirande.

Maken har firat dagen med en fisketur och han ansåg själv när jag frågade honom sent på eftermiddagen efter fisketuren om han mindes att vår bröllopsdag var idag att han skrivit ”11år, stål” i almanackan var romantiskt nog. Ja, jo, det får väl duga, själv har jag firat just inget alls, men känner mig rätt så lycklig ändå faktiskt.

En tanke på “Bröllopsdag

  1. Grattis! Lite sent då men…
    Låter nästan lika romantiskt som hos mej 😃 men ikväll ska vi på räkfrossa och då passar jag på att påminna Mannen om att jag faktiskt har namnsdag idag! Kanske får en skalad räka om jag har tur! 😃

Lämna en kommentar