På andra sidan Instagram

Egentligen skulle jag vilja skriva om titeln på hela min gamla blogg till ”På andra sidan Instagram”, men eftersom jag snart fyller 41år så vet jag inte hur man gör. Det vet bara de runt 20…. så gammal och ute så fortsätter jag väl på denna då.

När jag öppnade denna blogg insåg jag att jag började träna 2012 och var VÄLDIGT otränad vilket mina gamla inlägg antyder, vill man veta exakt hur otränad jag var så kan man uppdatera sig genom att läsa om mina inte allt för positiva upplevelser av träningen så där i början.

Återigen 2017 sitter jag här rätt så otränad eftersom jag har ägnat lite tid åt andra saker, typ titta på tv och äta godis, fast helst vill jag skylla allt på plugg, jobb och att jag varit en supermamma, helst!, men det är väl inte riktigt sant, godis och lathet är en stor del av det. Paolo Roberto skulle i alla fall inte godkänna mina bortförklaringar, man kan alltid kliva upp 4.30 en frisk novembermorgon. Jajemän!!!

Anledningen till att jag letat mig hit är för att återupprätta mitt rykte som den ickeperfekta människa som jag är. Instagramma och facebooka om än den ena utflykten eller än den andra (mest ena) löpturen är ju inte riktigt sanningen. Det är SVINmycket jag/vi/familjen INTE gör, verkligen på riktigt, jag vattnar knappt mina blommor.

Anledningen till detta infall är märkligt, den kommer faktiskt från den mest perfekta människan (utåt sett) kronprinsessan Viktoria. Hon anser att det behövs en motreaktion på all perfektion i sociala medier. HA! skulle vilja se henne osminkad med tvätthögar på golvet, svarta fotspår i trappan och hundhår på mattan.

Så jag kommer att fortsätta Instagramma allt det där jag gör, så om man vill tro att jag är perfekt så hänger man bara där. För här, lite i smyg, kommer jag delge er de saker vi aldrig gör, fast vi ibland tänker att vi ska, fast för det mesta bara skiter i det.

Tjolahopp tjolahej till alla som har lust att följa mig!

2 tankar om “På andra sidan Instagram

  1. Hej!!
    Saknade dina härliga inlägg och sen rann visst mitt bloggande ut i sanden eller blåste det iväg? Nåja.
    Nu kliar det lite i fingrarna, herrejestanes, när skrev jag sist? Vågar inte kolla men tack vare DEJ blir jag ju sugen att dra igång igen!! Tack! Och naturligtvis fortsätta följa dej❣️//KaffeAnnah

Lämna en kommentar